Kırılmamıs cig yumurta mucizevi gubreymis!

Yumurta kabugunun kullanim alanlarini sık sık duyuyoruz. Peki ya kırılmamıs cig yumurtanın dogal bir gubre olarak mucizeler yarattigini duydunuz mu?
Ilk duydugumda gozumde canlandirmakta zorlandim ben, "kırılmamıs, çiğ, yumurta, dogal, gubre" ne nasıl hıı? cızzztt cızzt :) Bunu tecrube eden yabanci bir arkadasim heyecanla paylasti ve ben ilk once acaba zihnim dili yanlis mi cevirdi bile dedim, o kadar garip geldi ilk anda. Mekanizma soyle isliyormus, tohumlari ekeceginiz saksinin dibine uc parmak
toprak doseyip uzerine butun halde cig bir yumurtayi yerlestiriyorsunuz. Uzerini tekrar toprakla kapatip tohumlarinizi ekiyor islemi tamamliyorsunuz. O yesillikleri icin kullanmis ve cok iyi sonuc almis. Ben de deneyecegim :)

Sonucta yumurtanin kabugunun gubre, dogal bocek kovucu, mineral saglayici etkileri asikar. Butunu bence de faydali olacaktir. Yumurta bozunmaya basladikca (dekompoze oldukca) topragi yavas yavas zenginlestirip saksi topragi olarak kullandigimiz zayif topraklari ideal besi yerine ceviriyor anladigim kadariyla. Aklıma ilk gelen şeylerden biri koku, böcek vs problemler oldu, bunlar yaşanmıyormuş üstelik :) En nihayetinde yemelik urunlermiz icin, yesillikler icin kimyasalla zenginlesmis topraktan cok daha makul geldi bana bu fikir.

Arkadasim bana bir kac yabanci dilde veri atti ben tatmin oldum acikcasi. Sizler icin arastirdim ancak turkce kaynaga rastlamadim. Ilk biz yaziyor olabiliriz, lakin bilimsel verisi yuksek kaynaklar biliyorsaniz yada bulursaniz bizimle de paylasin lutfen.
Bu yontemin buyuk buyuk anneden kalma miras oldugunu duymak benim denemem icin yeterli referans :) yasasin buyuk buyuk annelerin kadim bilgisinden bize parcalar ulastiran herkes.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Isırgan Otuyla Doğal Yoğurt Mayası Nasıl Yapılır?

Aa! Ekşi yoğurttan peynir yaptım, ekmek mayaladım :)

Bir çörek otu masalı