2.yil Senlikleri Mini Avrupa Turuyla Basladi



"Bir elimde defne bir elimde sevda
kalbim egede kaldi" diye diye gecirmistim 2013un 6ayini da basinizi yemistim onceki paylasimlarimda, animsayaniniz vardir. Malum koca askerde, askerlik izmirde.. 6ayda galiba 11 kere izmir istanbul arasi seyahat etmek durumunda kalmistim neredeyse ve gunu birlik ziyaretler ustelik, cocuklar bekler, is bekler...  (nasil da aşıksam artık, delilige bak).

Izmirin kendisine hayati boyunca alisamamis daha yesil bir sehir dusleyen ve beton kopru ayaklarindan nefret eden birisi olarak ilcelerine de o kadar asigim, zitliga bak. Neyse ki usta birligi ilcedeydi de uc bes guzel butik tatil tadinda evci iznine cikarttim askerimi. Boyle de askerlik anilarim var, anlatmasam olmaz, beylerden neyim eksik :) Yine bir gun nizamiyede oturuyoruuzz, diye devam etmiyorum merak etmeyin. Yazimiz bambaska bir ege esintisiyle ilgili. Iste o yaptigim yolculuklarin sehirden ilceye erismek icin olan kisminda minibus kullaniyorum ve bazen minibuscu emmiler yunan radyosu dinliyor. Ege miriltilarini sevenlere ne mutlu ohh boyle minibuse de can kurban. Iste o miriltilarin arasinda tanistim ilk Harisle ben. Daha onceden kulagimizda yer etmis Sezen, Askin, Yeni Turku sarkilarini yunan radyosunda ondan dinleyince "kim bu kadin acabaa" diye kenara not aliyor illaki zihin. Sonra taniyinca anne tarafindan Izmirli, Minik Sercenin yunan ruh ikizi, sevimli, mutevazi bir guzel kadini hayatina kabul etmis oluveriyor insan. Ama en yakin dostlariyla bile ne kadar sık gorusebiliyorsun da yeni tanidigin Haris ne kadar yer kaplar gunluk yasantinda, askerlik bitince, kalbimi egeden kapip evin baskosesine oturtunca unutmusum aradaki zamanda egeyi megeyi ben.

Birbirimizin hayatina gireli 6yil olmus, evliligimizin de bu ay 2.yili dolup ,uce donuyor. Hediye "almak" hic sevdigim sey degil, zaten oyle icime sinecek hediyeleri alacak param da yok, motosikleti yenilerdim mesela bir ekstra 30binim falan olsa, o zaman gozleri parlardi biliyorum onun disinda oyle yapmis olmak icin yapilip gonulden olmayan kapitalin gobegindeki "alisli" "verisli" prosedur isler bize gore degil.  Ne surpriz yapsam da kocami mutlu etsem derken dun bana bir armagan geldi hic aklimda bile yokken. "Kocaniza harika yunan muziklerinin eslik edecegi muhtesem bir sesi yildonumu hediyesi olarak armagan edebilirsiniz" diyor sanki gelen mail, o kadar buyulu. 2kisilik davetiyem varmis Harbiyedeki Haris Alexiou konserine.

Yaz aylarinda daha sik geciyoruz avrupaya. Motosiklet hayatimizin ayrilmazi olunca kışın arabaya gecmis ailenin kabusu kopru trafigi. Gidebilir miyiz gidemez miyiz derken gittik. Iki kez kustum yolda, bir kucuk kazacik atlattik, falan ama degdi mi derseniz, yeesss!

Basın deskinde karsilayan gorevlilerin guler yuzlu tavrindan, malum harbiye zaten ortamin ferahligi ve temizligine kadar fiziksel ortamda ben bile bayan muhalefet olarak dise dokunur bir kusur gormedim. Keyifle basladi konser ustelik bekledigimden daha az gecikerek. Salon cabuk doldu, belli ki Haris'in Istanbul kitlesi onu gercekten seviyor, ortam enerjik, melodiler pozitif daha ne olsun. Sahne ve isiklandirma gercekten guzeldi. Her ne kadar benim isiga hassas bir donemim olsa ve bas agrilarimin cagirilmasindan korkarak sahneye direkt bakamasam da gunun sonunda korktugum basima gelmedi, agrisiz bitti. O derece guzel bir renk ve isik kontrolu vardi, ritmi takip eden, sarkinin ruhunu yansitan, sanatciyi sahnede buyuten ve seyirciyi rahatsiz etmeyen, organizasyonu ozellikle bu hususta tebrik etmek istedim.

Haris gercekten cok sevimliydi, ozellikle turkce konusurken. Aldigi tum alkislari fazlasiyla haketti. Ama bizim icin gecenin asıl kazanci orkestra oldu. Ilk kez tanistik, N. Sextat bir harikaydi. Enstruman seslerine cok hassas oldugumuz ve her canli muzigi kolay kolay begenmedigimiz halde Soner de ben de bayildik orkestraya. Eger firsat yakalarsaniz onlari muhakkak canli dinleyin, kimmis bunlar da demeyin, seversiniz.

Tabi yazin motorla firsat bulunca bebek vafılda sicak waffle dürüm yemeyi rituel haline getirmis biz, karsiya gecme firsatini degerlendirmeden edemedik :) Kendimizi simarttikca simarttik, bebegin vafılı ortakoyun kumpirini kaptik, sahildeki minik tahta masaya koştuk (sevmiyoruz biz oyle bogaza karsi restoranmıs ıkmış bıkmış, on yuz milyon yildizli gokyuzu palas bin yasasin) ohh bee dedik miss gibi deniz havasi, karsimizda FSM mavili acik hava gazinosu :P battaniyemize sarinip cayımızı soyledik. Agzimiz burnumuz cikolata ola ola gule eglene gecirdik geceyi pis insanlar olarak, kirlenmek guzeldir cikolataylaysa :)

Velhasil birinci koprunun cuma aksami trafigiyle baslayan gece saat birde eve donerken ikinci koprunun bombos olmasiyla en guzel renklerine burundu, uykudan once masal tadinda bizi hiicc strese sokmadan evimize kadar getirdi.

Sihirli ya iste hayat, bir davetiye ikinci yil senliklerinin tatli yunan ruzgarlari esen mini avrupa turuyla baslamasina sebep olacakmis meger. Planlansaydi bu gece eminim bu kadar gulucuk dolu planlanamazdi. Yasasin spontan yasamin verdigi minik anlarin buyulu oldugu havasi, yasasin her anin armagan oldugunu bilerek ve tadini cikararak yasayabilmek. Iyi ki gitmisiz, ne de guzel oldu.

Bir zamanlarin "evlilik" de neymis, ben oyle evrak ustu iliskiye karsiyim, baglanmam efendim, kisitlayamam kendimi kimse icin, peheee ayni evde biriyle yasamak mi hem de bi omur iyyy imkansiz falan diyen "ben"i baktim ki daha mutlu, daha ozgur, daha kendinden emin ve ustelik endisesiz, guvenebilen, insanlarin da kosulsuz sevebilecegine inanan birine donusmus iki yilda. En ufak sorunda "cekip gitmeyi" sorundan kurtulmak sanan kız cocugu bile artik ne cetin ceviz, sorunlar kacmak degil cozulmek icin varmis mesela :) "Evlenin ulan" diyorum artik, sevdayi buldugunuzda. Surdurulebilir evlilikleriniz olsun, nicee nice iki yillari bulsun. Bulmazsa da ziyan yok, gecen zaman "iyi ki" dedirtiyorsa mesele yok.

Kalbim egede kaldi diye diye huzunlendigim zamanlar gecmis, isler degismis dun gece farkina vardim, egenin birazi kalbimde kaldi, bunu biliyorum artik.
Kalplere egenin renkli ruzgarlarini diliyorum.
Aşk sizinle olsun,
###ve ozellikle tesekkurler deneyorum###

Bu blogdaki popüler yayınlar

Isırgan Otuyla Doğal Yoğurt Mayası Nasıl Yapılır?

Aa! Ekşi yoğurttan peynir yaptım, ekmek mayaladım :)

Bir çörek otu masalı