Aşk Çemberi, Muratın Çiçekleri, Mügenin Evi, Begümün Renkler Köyü! Aşka Yetişemedi Sevgililer Günü

Sevgililer günü yok bizim evimizde. Sevginin daha ziyade her an her duyumsandığında anlamlı ve de önemli olduğunu düşünen bir çiftiz. Hal böyle olunca da romantik yemekler değil de Sevgi'li maceralar oluşturdu 14 Şubat mönümüzü.

Dünyada şiddet gören tecavüze uğrayan tüm ağır şartlara ve uygulamalara rağmen adalete asla kavuşamayan kadınlar var. Her üç kadından biri hayatında en az bir kez şiddet, taciz ya da tecavüze uğruyor! Seslerini duyurabilmek içinse bizlerin sesine ihtiyaçları var!

One Billion Rising 2012 yılında kadına şiddete karşı başlatıldı. En büyük global hareketlerden biri olan One Billion Rising bir sevgililer günü hareketi aynı zamanda ve 14 şubatta dünya çapında yankı buluyor.



Ülkemizdeki hareket her geçen yıl genişliyor. Bu yıl belediyeler özel organizasyonlar düzenledi ve hatta hareketin destekçisi olarak içerisinde yer aldı. Ben gönülden Kadıköylü biri olarak Rıhtımdaydım bu yıl da ve sizlere enfes kareler eşsiz duygular getirdim.

adalet için dans et
Dans eden el ele tutuşan kucaklaşan insanlar gördüğümde hayata, yaşama, geleceğe dair umudum artıyor benim. Hele de bu insanlar birbirini tanımayan üstelik yüzlerce insansa tadından yenmiyormuş!

El ele tutuşan kimin elini tuttuğunu umursamayan sadece sıcacık bir eli sıcacık eliyle yakalamış insanlar düşünün bir meydanı dolduran. Rengarenk sevgi baloncukları ve heyacanlı gülücükler düşleyin sonra. Kimi yanındakini tanımaya çabalıyor, kimi sanki çoktan tanımış gibi paylaşmaya başlıyor hemen sessizliğini. Herkes bir şeyler paylaşıyor ama kaçınılmaz, tuttun ya bir kere o eli sevmeden duramıyorsun diğer elin boşta kalmamalı ona da hemen bir sevgi sıcağı bulmalı doldurmalısın derken çember oluyormuş demek insanlar, anlıyorsun!

El ele tutuşup sevgi selinde ösrf yapan yürekler az sonra gözlerine de veda ederek kalpleriyle yoklamaya başlıyorlar ortalığı. Ses seda yok. Huzur gelmiş, sessizce ağırlanıyor meydanda. Barış çağırılıyor, aşk çağırılıyor. Bir süre herkes sessiz, gözsüz...

Sonra tek tek içlerindeki arzular taşıyor biri bağırıyor "ADALET İSTİYORUM DÜNYA!" yine biraz sessizlik. Sonra bir daha "AŞK İSTİYORUM" "BARIŞ İSTİYORUM" "HAYVANLARA ZULÜM DURSUN İSTİYORUM" "ÇOCUKLAR ANNE OLMASIN İSTİYORUM" sevgi selinden iyi gün dilekleriyle coşuyor kalabalık.
aşk ve barış çemberi, kadıköy
Birbirinin içine girmiş çemberlerden aşk taşıyor, sevgi, adalet arzusu, barış coşuyor! Zaman akmıyor sanki bu kalpler çağladıkça. Dışına çıkmış gibi hissettiriyor! Tadını çıkartmana, her yüze dokunmana, her kalbe girip çıkmana akreple yelkovan bile müsade ediyor. Ağır çekim her şey.

Ne çok şey olmuş geçmiş aa saat daha dörtmüş dedirtiyor bana hatta. Oradan Don Kişot'a geçmeli. Don Kişot bir işgal evi. Bir dostumuzun sevgililer günü hediyeleri var bizlere onları almaya gidiyoruz. Sümbüllerimiz gelecekler. Kocam sümbül delisi ben heyecanlı o benden daha heyecanlı.

O heyecanla erkenden varıyorum Don Kişota. (Yel Değirmeninde bu arada Don Kişot :) Uğramak isterseniz.) Hoş sohbet muhabbet derken koca geliyor sümbüller geliyor. Dostlar geliyor! Sıcacık oluyor içerisi. Sümbüllerimize de kavuştuk derken bir de dolunay ve aşk çemberi demezler mi :) Bizi de davet etmezler mi! Ne yapalım ne edelim derken öncesinde tanımadığımız ancak tanır tanımaz inanılmaz sevdiğimiz sevgili Mügenin köpeği karşılıyor kapıda bizi. Komşuya gidiyormuş. Ev zaten harika bir enerji ve sevimliliğe sahip. Gece güzel gidecek ve güzel bitecek şimdiden belli (:

Sevgili Begümün kolaylaştırıcılığında renklerin dünyasına yolculuklar yapıyoruz. Kimimiz rengarenk köyler, kimimiz pastel renkleri kimimiz de sadece beyaz ya da siyah bulutlarla sohbet ediyoruz ama huzur duyuyoruz burada olmamız dolayısıyla. Ben Yaseminin sorularıyla gördüğüm şeyin manasını ve hislerimin boyutunu daha net algılıyorum mesela. İlk görüştüğümüz andan beri birbirimize çekiliyoruz biz ilginç şekilde bir ortak kümemiz olmalı diye düşünüyorum ama henüz bilemiyorum. Korkularımızdan uzaklaşıyor, sevgide buluşuyoruz.

Yine dertleşiyor, kucaklaşıyor, sevişiyoruz :) Oooo saat bir olmuş! Yavaş yavaş toparlanıyor yola koyuluyoruz. Bir de gece bitmeden bugünün heybemize doldurduklarını yerleştirmeli yatağa öyle girmeliyiz.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Isırgan Otuyla Doğal Yoğurt Mayası Nasıl Yapılır?

Aa! Ekşi yoğurttan peynir yaptım, ekmek mayaladım :)

Pet şişede soğan yetiştirme detaylı fotoğraflı anlatım