Tanıdığım En "Masum Kek" O; Bu da Tarifi!

Şekerin zararlarının daha fazla farkında oldum olalı elim gitmiyor hiç bir şeye şeker koymaya. Hele ki katı yağlardan tamamen sıtkım sıyrıldı! Ama çocukluğumdan beri de tatlı canavarıyım ben ailenin.. Ekşiyle hiç aram yok, hani o güzelim can eriği tuza banıp yiyebilen herkese hayranım kütür kütür, ben başaramıyorum, ağzımın fışkiyeleri ve sol gözüm müsade etmiyor. Çağlanın içindeki beyaz kısmı benim payıma düşen :) Acıyı zaten hiçç ağzıma koyamıyorum.

Ve haliyle şekerden de uzaklaşınca bana yine hüsran bana yine hasret... Mutluluk kaynaklarımdan biri kesilip kanatıveriyor aş erme merkezini ruhumun!


Epeydir kek kurabiye yapmaya bile gitmiyor elim, istediğim gibi tarifler yok elimde ama canımda nasıl istiyor diye düşündüğüm bir anda kendiliğinden karşıma çıktı. Öyle çekici, öyle naif ki tarif hemen denemeliyim dedim.

Garip bir kek, içinde diğer keklere kıyasla neredeyse hiç şeker yok. Onun yerine portakal suyu var içinde ve elma dilimleri. Bu sebeple diyet yapanlar için de, sağlıklı yaşamı benimseyenler için de vazgeçilmez bir seçim olacaktır. Katı yağ yok, şeker az, beyaz un yok! Bayılacağınızı düşünüyor ve lafı uzatmadan tarife geçiyorum.

Uyguladım, eşimden geçer not aldım, umarım siz de beğenirsiniz.

Masum Kek Tarifi (adına böyle dedim ^_^ )

Malzemelerimiz:

3 yumurta
Yarım çay bardağından biraz fazla şeker
1 çay bardağından biraz eksik zeytinyağı
1 çay bardağı ılık süt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 portakal (kabuğu içine rendelenecek suyu piştikten sonra üzerine dökülecek)
1 elma
1 tatlı kaşığı tarçın
2,5 su bardağı tam buğday unu

Yapılışı:

Yumurtalarla şekeri beyazlaşıp krema kıvamına gelene kadar çırpalım. Daha sonra zeytinyağı, süt ve portakal kabuğunu ekleyip düşük devirde biraz karıştıralım. Un kabartma tozu vanilyayı ekleyip hamurumuzu son haline getirelim. Kek kalıbımızı fırça yardımıyla zeytinyağı ile hafif yağlayalım. Karışımımızı kalıba alalım.

Elmamızı yarım daire şeklinde dilimleyelim ve kalıba aldığımız hamurun üzerine dilimleri biraz aralı dizelim. Üzerine tarçını serpelim. 175 derece ısıtılmış fırına verelim. Tahmini 30-45 dakikada pişecektir. 30 dakika tamamlanmadan fırının kapağını açmayalım, sonrasında istediğimiz kadar kızarmışmı kontrol edelim ve gerekirse bir kürdanla pişip pişmediğini kontrol edelim.

Fırından çıkarttığımız kekimizin üzerine 5 dk. sonra 1 portakalın suyunu dökelim ve dinlenmeye bırakalım.

Soğuduğunda kalıbından çıkarıp servis tabağına alalım.

Umarım beğenirsiniz. Afiyet olsun.


Bu blogdaki popüler yayınlar

Isırgan Otuyla Doğal Yoğurt Mayası Nasıl Yapılır?

Aa! Ekşi yoğurttan peynir yaptım, ekmek mayaladım :)

Bir çörek otu masalı