Ekolojik Pazar Dosyası1: Organik Pazarlar Gerçekten Çok Pahalı mı Acaba?

Marketlere her gittiğinizde illa ki gözünüze takılıyor organik reyonları.
Ahh diyor iç geçiriyor insan niye bu kadar pahalısınız siz güzelim, caanım organikler? Elimden geleni az da olsa oradan almak istiyorum zaman zaman sonra da şu sorular çeliveriyor aklımı, organik şeylerin paketlerde üstelik plastik paketlerde işi ne? Neden bu kadar kocaman pürüzsüz ve parlak bu organik elmalar vs. 
Derken geçen haftanın ortalarında aklıma şu düştü:
İstanbulda organikler pahalı diye imgelemiş beynim okey de ben Eskişehirde pazarın biraz üzeri fiyata organik pazardani manavımın organik reyonundan alışveriş ediyordum! İstanbulda başka olan ne? Böylece o paketli reyonların algı yanılmasına yenik düştüğümü anlayıp İstanbuldaki organik pazarları tekrar gözden geçirme en güvenilir olanı bulma kararı aldım. Başladım araştırmaya. Kocayla yaptığımız fikir alışverişi sonrası öncelikle Buğday Derneğine olan saygı ve güvenimizi baz alıp pazar günleri kurulan Kartal Ekolojik Pazarına gitmeye karar verdik.

Bu kararımız bir deney dosyasının daha açılmasına vesile oldu. Araştırıyoruz hem de deneyimleyerek; Organik Pazarlar CISS mı? Cep yakar mı?
İlk deneyimi 7 Aralıkta gerçekleştirdik, sonuçlar aşağıda.
Haftaya ikinci dosyada buluşmak üzere :)


Bu blogdaki popüler yayınlar

Isırgan Otuyla Doğal Yoğurt Mayası Nasıl Yapılır?

Aa! Ekşi yoğurttan peynir yaptım, ekmek mayaladım :)

Bir çörek otu masalı