Oha! sen nasıl girdin o sepete?

Alışveriş merkezlerinden daha doğrusu insanların toplu halde uğuldayıp sürekli tüketmeye yöneldiği yerlerden oldum olası nefret etmişimdir. Kaçıyorum sürü halinde raflara saldırılan yerlerden. Dağı taşı tepeyi saatler ve hatta günlerce sıkılmadan dolaşıp her bir çiçeğe saatlerce bakabilecek bir böcekle hiç sıkılmadan dakikalarca vakit geçirebilecek olan ben AVM kapısından girince yoruluyorum, geriliyor strese giriyorum her seferinde.

Her ne kadar benim için sıkıntı olsa da ara ara yolumuz mecburen düşüyor toplu alışveriş yapılan yerlere. AVMleri neredeyse tamamen bıraktık GEZİden beri de hiç gitmemiş bile olabiliriz hatta şuan hatırlamadığım bir ziyaretimiz yoksa. Ama büyük marketlerden hala alışveriş yapıyoruz malesef. İhtiyacımızın büyük kısmını küçük esnaf ve minik "dükkanlardan" karşılamaya çalışıyoruz mümkün olduğunca.


Bugün bir malzeme için bir yapı markete gitmek durumunda kaldık. AVM değil ama koca bauhaus! pazar günü hava da güzel oohhh diyen düşmüş yola o koca mekan bile tıklım tıkış! İnanılmaz! Spor olarak alışveriş yapıyor halkımız buna kanaat getirdik!

Kaç evin acil ihtiyac listesinde "BİR ALIŞVERİŞ ARABASI DOLU IVIR ZIVIR" olabilir? Bir iki üç? sabahtan akşama kadar o kapıdan çıkan kaç araba dolusu "şey" gerçek ihtiyaç? Bunu sorgulamaya başladık bugun...

Düşünerek bakmaya, bilinçle görmeye başlayınca değişiyor her şeyin görünüşü bir anda... Kapıda dikilip şunu düşündüğümü farkettim, elimizde bir mikrofon ve kamera her geçene sorsak ne var sepetinizde ne aldınız ne kadar acil ihtiyaçtı diye kaç kişi sepetine bakmadan cevap verebilir? Ve merak ediyorum kaç kişi aldığı şeyleri almaya o an karar vermiştir? kaçı tanımaz bile aldığı şeyleri? Acaba kaçı aldıklarına OHA! SEN NASIL GİRDİN O SEPETE? der gibi bakar meraktayım!

Sizler yaşıyor musunuz bunu? evinizde var mı neden aldığınızı bilmediğiniz şeyleriniz? Neden ve nasıl bu tuzağa düşüyoruz? Bunu yaşadığım her an kendime ve yaşadığını gördüğüm kişiye şunu hatırlatacağım bundan sonra ;
BUNA GERÇEKTEN İHTİYACIN VAR MI? HEMEN KULLANACAK MISIN? KULLANMAYACAKSAN KAMPANYA UCUZ BULAMAM BİDAHA AMAN ZAMAN BAHANEYLE KANDIRMA KENDİNİ! SAKIN SATIN ALMA!!!


Bu blogdaki popüler yayınlar

Isırgan Otuyla Doğal Yoğurt Mayası Nasıl Yapılır?

Aa! Ekşi yoğurttan peynir yaptım, ekmek mayaladım :)

Pet şişede soğan yetiştirme detaylı fotoğraflı anlatım