Neden "sürdürülebilir" olsun "evlilik"? Eviniz olduğunda "EVlendim" dediniz mi hiç?

Bizler toplum olarak onyargi ve gecmisten getirdigimiz ogretileri suan hangi acidan bakiyor olursak olalim oraya da tasiyoruz. Kopamiyoruz alistigimiz seylerden ve yeni buldugumuz dogrularla heybemizdekileri harmanlayarak ilerliyoruz. Bakmayin iyi de oluyor bazen, kulturel varliklarin cesitliligine cok katki saglamis olmali :)

Musluman mesela ama hala samanist izler tasiyor bazilarinin inanci. Yada ateist olmus ama hala Allah korusun diyor icinden gelerek. Ya da birisi yazı yazdığım araç demiş mesela da kalem demek istememiş anlamadık mı neyi kastettiğini? Kalem demese hem ne olur ki? Kim anlamlar yüklemiş kelimelere, bana sormuş mu? Ben şair orada ne demiş kendim anlamak isterim. Ve özellikle de kelimelere yerleşik anlamları dışında anlamlar katabilen, kelimelerle dans eden insanları daha bir severim.



Evlilik mesela, herkesin aklına "nikah" getiren bir kelime. Yikilmasi gereken cercevelere sahip, artik ozgurlestirilme zamani gelmis cookk anlamlı bir sözcük bence.. Siz evlilikten ne anlarsiniz bilmem ama benim icin hayatin en dingin, en dogal ve en ozel bileseni evlilik. Evim mabedim benim.

Simdi biraz genis bir aileyiz ama 1 yil oncesine kadar ben, bir kopekle evliydim (evimizin kizi, dap). Onunla paylastim en ozel yanlarini son 8 yilimin. Sonra daha guzel bir sey oldu ve genisledi evliligimiz, bir baba iki de kardesi oldu dapinin.

Karismasin kafaniz. Basinizi soktugunuz yer agac kovugu da olsa eviniz ve once orayla sonra da orayi paylastiginiz her seyle evlisiniz siz! Hepsine o gozle bakmali oyle de sevmelisiniz.

Ayni evde dogup buyuyup olmek herkese kismet olmuyor. Hele de kiraciysaniz ya da benim gibi sık sık sehir degistirmisseniz kondugunuz dal eviniz olmali, yuksunmemelisiniz. Her donusum surecinde yeni yuvam belirlendiginde EVlendim dedim ben. Muhtemelen demeye de devam edecegim :)

Her evin, her yasamin surdurulebilir olmasi icin dedik bu sureci umuma acik hale getirmeye karar verdigimizde. Cunku herkesin "iyi" yasamayi hakettigine ve dunyanin buna ihtiyaci olduguna inandik. Farkinda olmadan ilk evine, dunyaya ihanet edenleri belki bir nebze rahatsiz edebilir miyiz dedik. Her yasamin surdurulebilir bir "ev hali" olmasini diledik. "Evli evine koylu koyune" diye ilk soyleyen ata evi olani kastetmis olmali diye dusunurum hep. Evi olan, başını soktuğu yeri yuvası yapabilen kisi "evli" benim gozumde. (kerametin nikahta olduğuna inansaydım kendi nikahıma eşofmanla gitmezdim diye düşündüm şuan mesela :)

Evlilik iki cinsin resmi veya dini bir rituelle birlestirilmeleri demek degil. Olmamali! Basimizdaki gok, altimizdaki yer sahit durdu dogduk ve bu dunya evimiz oldu, EVlenmedik mi? En kutsal evlilik bu degil mi? Surdurulebilir olmayi haketmez mi?

Bu blogdaki popüler yayınlar

Isırgan Otuyla Doğal Yoğurt Mayası Nasıl Yapılır?

Aa! Ekşi yoğurttan peynir yaptım, ekmek mayaladım :)

Bir çörek otu masalı